بررسی رضایت مندی و عوامل مرتبط با آن در دریافت کنندگان خدمات بخش پریودنتیکس دانشکده دندان پزشکی اردبیل در سال 1393 (Record no. 16022)

000 -LEADER
fixed length control field 05919nam a22004937a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field IR_ArUMS
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20200203171853.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 150825b xxu||||| |||| 00| 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Transcribing agency DNLM
060 ## - NATIONAL LIBRARY OF MEDICINE CALL NUMBER
Classification number WU 242
Item number ب792ن 1394
100 ## - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نوشیروانی، نوشین.
245 ## - TITLE STATEMENT
Title بررسی رضایت مندی و عوامل مرتبط با آن در دریافت کنندگان خدمات بخش پریودنتیکس دانشکده دندان پزشکی اردبیل در سال 1393
Statement of responsibility, etc نوشین نوشیروانی؛ استاد راهنما رسول حیدری پستکان؛ استاد مشاور ابوالفضل یاقری.
246 ## - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title survey of Satisfaction and related factors in recipients of periodontics department services at the school of dentistry in Ardebil in 2014.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc اردبیل:
Name of publisher, distributor, etc علوم پزشکی اردبیل،
Date of publication, distribution, etc 1394.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 82ص.:
Other physical details جدول، نمودار.
500 ## - GENERAL NOTE
General note
501 ## - WITH NOTE
With note شماره پایان نامه : پ36
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note دندان پزشکی
Degree type دکتری حرفه ای
Name of granting institution دندانپزشکی
Year degree granted 1394
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc کتابنامه.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc براي ارزيابي خدمات بهداشتي و درماني، دستيابي و توجه به نقطه نظر بيماران ضروري است. هدف از مطالعه حاضر، بررسی رضایت مندی و عوامل مرتبط با آن در دریافت کنندگان خدمات بخش پریودنتیکس دانشکده دندان پزشکی اردبیل در سال 1393 بود. مواد و روش کار: اين مطالعه يك مطالعه توصيفي –مقطعي بود كه بر روي 132 نفر ازگيرندگان خدمات دندانپزشكي بخش پریودنتیکس دانشکده دندان پزشکی اردبیل كه بصورت اتفاقي انتخاب شده بودند با روش مصاحبه تلفني انجام شد. پرسشنامه شامل سوالاتي درباره مشخصات فردي و برخي ديدگاه هاي بيماران در مورد دندانپزشكي، عوامل مربوط به كلينيك، درمان انجام شده، درمانگر و كادر درماني بود. يافته ها با استفاده از نرم افزار spss مورد تحليل قرار گرفت. نتایج: نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که در اکثر موارد بیماران از خدمات دندانپزشکی در بخش پریو راضی هستند، فقط میزان رضایت مندی از حسابداری و هزینه درمان به نسبت کمتر گزارش شده است؛ و مشخص شد که رابطه معناداری بین رضایتمندی بیماران با خدمات پذیرش و ترخیص، رفتار کارکنان و کادر پزشکی، کیفیت خدمات درمانی، وضعیت بخش پریو، رعایت منشور حقوق بیمار و عملکرد بخش حسابداری و بیمه گری وجود دارد. نتیجه گیری: درنهايت مي توان به اين نتيجه رسيد كه اساتيد و مسؤولين دانشكده دندانپزشكي در كسب رضايت بیماران تا حد قابل قبولي موفق عمل نموده اند و با تغييرات اندكي مي توانند اين كاستي ها را برطرف نموده و اين موفقيت را ارتقا بخشند.<br/><br/>
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc Background and aim: Considering patients' opinion is essential for the assessment of health care services. The aim of the present study was to survey of Patients' satisfaction and related factors with the periodontics department services at Ardabil Dental Clinic in 2014 Material and methods: This descriptive and cross-sectional study was carried out on 132 randomly-selected patients who had referred to periodontics department services at the school of dentistry in Ardebil. Data were gathered using phone interview and questionnaire. The questionnaire included some questions about demographic characteristics and viewpoints of the patients about dentistry, clinic, received treatment, dentist and clinical team. Data analysis were conducted using SPSS software. Results: The analysis showed that most patients are satisfied with dental services in the field of periodontics, only the satisfaction of the accounting treatment costs less than has been reported. It was clear that the relationship between patient satisfaction with the services of accepting and registering , behavior of employees and medical staff, quality of health care, situation of periodontics, respect the patient's rights , functions of the Accounting and Insurance there. Conclusion: As regards the results of the present study shows that the patients' satisfaction of services in Ardabil Dental School is in the desirable level and it is hoped that with solving of existing problems , improving the quality and quantity of services and modification of reception process, the present situation can be improved<br/>
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note فارسی
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element پریودنتیکس
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Periodontics
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element بیماری های بافت اطراف دندان
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Periodontal Diseases
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element رضایت بیمار
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Patient Satisfaction
651 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
Geographic name اردبیل
651 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
Geographic name Ardabil
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term پریودنتولوژی دندانپزشکی
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term رضایتمندی بیمار
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term خدمات دندانپزشکی
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term بخش پریودنتیکس
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term اردبیل
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term patient satisfaction
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term dental services
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Department of Periodontology
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Ardebil
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name حیدری پستکان، رسول،
Relator term استاد راهنما.
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name باقری، ابوالفضل،
Relator term استاد مشاور.
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier http://eprints.arums.ac.ir/6883/
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Thesis ( پايان نامه فارسی)
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Permanent Location Current Location Barcode Date last seen Price effective from Koha item type Date acquired
          كتابخانه مركزی كتابخانه مركزی 0000002713 2015-08-25 2015-08-25 Thesis ( پايان نامه فارسی) MAIN