بررسی رضایت مندی و عوامل مرتبط با آن در دریافت کنندگان خدمات بخش پریودنتیکس دانشکده دندان پزشکی اردبیل در سال 1393

by نوشیروانی، نوشین.
[ Thesis ( پايان نامه فارسی) ] Published by : علوم پزشکی اردبیل، (اردبیل:) Physical details: 82ص.: جدول، نمودار. Year: 1394 Item type: Thesis ( پايان نامه فارسی)
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Current location Call number Status Date due Barcode
كتابخانه مركزی
Available 0000002713

شماره پایان نامه : پ36

دندان پزشکی دکتری حرفه ای دندانپزشکی 1394

کتابنامه.

براي ارزيابي خدمات بهداشتي و درماني، دستيابي و توجه به نقطه نظر بيماران ضروري است. هدف از مطالعه حاضر، بررسی رضایت مندی و عوامل مرتبط با آن در دریافت کنندگان خدمات بخش پریودنتیکس دانشکده دندان پزشکی اردبیل در سال 1393 بود. مواد و روش کار: اين مطالعه يك مطالعه توصيفي –مقطعي بود كه بر روي 132 نفر ازگيرندگان خدمات دندانپزشكي بخش پریودنتیکس دانشکده دندان پزشکی اردبیل كه بصورت اتفاقي انتخاب شده بودند با روش مصاحبه تلفني انجام شد. پرسشنامه شامل سوالاتي درباره مشخصات فردي و برخي ديدگاه هاي بيماران در مورد دندانپزشكي، عوامل مربوط به كلينيك، درمان انجام شده، درمانگر و كادر درماني بود. يافته ها با استفاده از نرم افزار spss مورد تحليل قرار گرفت. نتایج: نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که در اکثر موارد بیماران از خدمات دندانپزشکی در بخش پریو راضی هستند، فقط میزان رضایت مندی از حسابداری و هزینه درمان به نسبت کمتر گزارش شده است؛ و مشخص شد که رابطه معناداری بین رضایتمندی بیماران با خدمات پذیرش و ترخیص، رفتار کارکنان و کادر پزشکی، کیفیت خدمات درمانی، وضعیت بخش پریو، رعایت منشور حقوق بیمار و عملکرد بخش حسابداری و بیمه گری وجود دارد. نتیجه گیری: درنهايت مي توان به اين نتيجه رسيد كه اساتيد و مسؤولين دانشكده دندانپزشكي در كسب رضايت بیماران تا حد قابل قبولي موفق عمل نموده اند و با تغييرات اندكي مي توانند اين كاستي ها را برطرف نموده و اين موفقيت را ارتقا بخشند.

Background and aim: Considering patients' opinion is essential for the assessment of health care services. The aim of the present study was to survey of Patients' satisfaction and related factors with the periodontics department services at Ardabil Dental Clinic in 2014 Material and methods: This descriptive and cross-sectional study was carried out on 132 randomly-selected patients who had referred to periodontics department services at the school of dentistry in Ardebil. Data were gathered using phone interview and questionnaire. The questionnaire included some questions about demographic characteristics and viewpoints of the patients about dentistry, clinic, received treatment, dentist and clinical team. Data analysis were conducted using SPSS software. Results: The analysis showed that most patients are satisfied with dental services in the field of periodontics, only the satisfaction of the accounting treatment costs less than has been reported. It was clear that the relationship between patient satisfaction with the services of accepting and registering , behavior of employees and medical staff, quality of health care, situation of periodontics, respect the patient's rights , functions of the Accounting and Insurance there. Conclusion: As regards the results of the present study shows that the patients' satisfaction of services in Ardabil Dental School is in the desirable level and it is hoped that with solving of existing problems , improving the quality and quantity of services and modification of reception process, the present situation can be improved

فارسی

There are no comments for this item.

to post a comment.